вівторок, 26 квітня 2016 р.

Оцінка проектної діяльності

«До групи методів етапу оцінки проектної діяльності треба віднести методи контролю за результатом і самоконтролю. Перший з них застосовується на завершальному етапі проектної діяльності, тому передбачає підсумкові, констатувальні дії. Не заперечуючи самостійне значення цього методу, зазначимо, що діяльність залишається незавершеною, якщо далі не йде оцінка і самооцінка, що особливо важливо в проектній діяльності» писала О. О. Сокуренко у навчально-методичному посібнику «Метод проектів як засіб формування знань про навколишній світ».
Самооцінка блогу



Оцінка вчителем робиться за такими критеріями: результати проміжні та кінцеві; вибір способів дослідження; риторичні уміння; значимість виготовленого продукту.
Оцінка запрошеними на презентацію (однолітки, адміністрація школи, батьки, громадськість): уміння представити проект; значимість проекту.
Самооцінка: чого навчився; особистісний внесок; що вдалося (аргументація); що не вдалося(аргументація); що можна було зробити інакше.
Форми самооцінки: чи сподобався мені мій проект?; чи робив я найулюбленішу роботу?; чи використовував різні ідеї?; чи потребував допомоги?; чи можу я зробити більше з цієї теми?
«Щось пізнаючи, я знаю, для чого це мені потрібно, де і як я можу ці знання застосувати» – такою є філософія сучасного розуміння методу проектів.
Тому так важливо, щоб діти відчули потребу у тій роботі, що вони виконали, і отримали задоволення від своєї праці. У початкових класах  має бути відзначений кожний учень, який брав участь у виконанні проекту, адже оцінка виконаних проектів має носити стимулюючий характер.
Користь методу проектів для початкового навчання складно переоцінити. Він не є альтернативою класно-урочній системі. Треба його сприймати як додатковий засіб, що розвиває пізнавальну сферу та особистісні якості молодшого школяра. За допомогою методу проектів підвищується пізнавальний інтерес учнів до навчання. Цей метод є найзначимішим з-поміж пізнавальних методів, на думку О.Я.Савченко та інших педагогів, і виникає лише в ситуації пошуку нових знань та самостійної діяльності.

Критерії оцінювання учнівських проектів

Критерії
Рівні оцінювання
Високий
Достатній
Низький
Визначення та реалізація завдань
·             Визначено завдання, які дають змогу розв’язати проблему
·             Реалізовано повністю
·     Завдання не визначено чітко
·     Реалізовано повністю
·     Визначені завдання не дають змогу розв’язати проблему
·     Не реалізовано повністю
Ілюстрації
·     Відповідають темі проекту і доповнюють текст
·     Презентація містить оптимальний обсяг ілюстрацій
·     Дублюють частково текст або містять недоліки
·     Презентація перевантажене ілюстраціями
·     Не відповідають темі проекту
·     Презентація містить недостатньо ілюстрацій
Висновки
·     Логічні, обґрунтовані
·     Відповідають меті і поставленим завданням
·     Сформульовані нелогічно або не обґрунтовані повністю
·     Здебільшого відповідають метіі поставленим завданням
·     Відсутні або не пов’язані з метою і поставленими завданнями
Оформлення презентації
·     Оформлено логічно, стиль відповідає темі проекту
·     Оформлено логічно, однак стиль відволікає увагу від змісту презентації
·     Оформлено без смаку, стиль не відповідає темі проекту
Обсяг інформації
·     Оптимальний для повного розкриття проблеми
·     Є зайва інформація або її недостатньо для повного розкриття проблеми
·     Занадто великий або недостатній обсяг інформації, що не розкриває проблему
Усна презентація
·     Вдало доповнює наочну презентацію
·     Виступ сприймається легко
·     Частково дублює наочну презентацію
·     Виступ не викликає емоцій
·     Дублює наочну презентацію
·     Виступ не зацікавлює

Немає коментарів:

Дописати коментар