«До
групи методів етапу оцінки проектної діяльності треба віднести методи контролю за
результатом і самоконтролю. Перший з них застосовується на завершальному
етапі проектної діяльності, тому передбачає підсумкові, констатувальні дії. Не
заперечуючи самостійне значення цього методу, зазначимо, що діяльність
залишається незавершеною, якщо далі не йде оцінка і самооцінка, що особливо важливо в
проектній діяльності» писала О. О. Сокуренко у навчально-методичному
посібнику «Метод проектів як засіб формування знань про навколишній світ».
Самооцінка блогу
Самооцінка блогу
Оцінка вчителем робиться за
такими критеріями: результати проміжні та кінцеві; вибір способів дослідження; риторичні
уміння; значимість виготовленого продукту.
Оцінка запрошеними на
презентацію (однолітки,
адміністрація школи, батьки, громадськість): уміння представити проект; значимість
проекту.
Самооцінка: чого
навчився; особистісний внесок; що вдалося (аргументація); що не
вдалося(аргументація); що можна було зробити інакше.
Форми самооцінки: чи сподобався мені мій проект?; чи
робив я найулюбленішу роботу?; чи використовував різні ідеї?; чи потребував
допомоги?; чи можу я зробити більше з цієї теми?
«Щось пізнаючи, я знаю, для чого це мені
потрібно, де і як я можу ці знання застосувати» – такою є філософія сучасного
розуміння методу проектів.
Тому так важливо, щоб діти відчули потребу у
тій роботі, що вони виконали, і отримали задоволення від своєї праці. У
початкових класах має бути відзначений
кожний учень, який брав участь у виконанні проекту, адже оцінка виконаних
проектів має носити стимулюючий характер.
Користь методу проектів для початкового навчання
складно переоцінити. Він не є альтернативою класно-урочній системі. Треба його
сприймати як додатковий засіб, що розвиває пізнавальну сферу та особистісні
якості молодшого школяра. За допомогою методу проектів підвищується
пізнавальний інтерес учнів до навчання. Цей метод є найзначимішим з-поміж
пізнавальних методів, на думку О.Я.Савченко та інших педагогів, і виникає лише
в ситуації пошуку нових знань та самостійної діяльності.
Критерії оцінювання учнівських
проектів
|
|||
Критерії
|
Рівні оцінювання
|
||
Високий
|
Достатній
|
Низький
|
|
Визначення та реалізація завдань
|
·
Визначено
завдання, які дають змогу розв’язати проблему
·
Реалізовано
повністю
|
· Завдання не визначено чітко
· Реалізовано повністю
|
· Визначені завдання не дають змогу
розв’язати проблему
· Не реалізовано повністю
|
Ілюстрації
|
· Відповідають темі проекту і
доповнюють текст
· Презентація містить оптимальний
обсяг ілюстрацій
|
· Дублюють частково текст або
містять недоліки
· Презентація перевантажене
ілюстраціями
|
· Не відповідають темі проекту
· Презентація містить недостатньо
ілюстрацій
|
Висновки
|
· Логічні, обґрунтовані
· Відповідають меті і поставленим
завданням
|
· Сформульовані нелогічно або не
обґрунтовані повністю
· Здебільшого відповідають метіі
поставленим завданням
|
· Відсутні або не пов’язані з метою
і поставленими завданнями
|
Оформлення презентації
|
· Оформлено логічно, стиль
відповідає темі проекту
|
· Оформлено логічно, однак стиль відволікає
увагу від змісту презентації
|
· Оформлено без смаку, стиль не
відповідає темі проекту
|
Обсяг інформації
|
· Оптимальний для повного розкриття
проблеми
|
· Є зайва інформація або її
недостатньо для повного розкриття проблеми
|
· Занадто великий або недостатній обсяг
інформації, що не розкриває проблему
|
Усна презентація
|
· Вдало доповнює наочну презентацію
· Виступ сприймається легко
|
· Частково дублює наочну презентацію
· Виступ не викликає емоцій
|
· Дублює наочну презентацію
· Виступ не зацікавлює
|
Немає коментарів:
Дописати коментар