У роботі над кожним із видів навчальних проектів
присутній такий вид діяльності, як спілкування.
Спілкування є необхідною умовою формування
і розвитку суспільства й особистості. У процесі комунікації відображається,
передається і засвоюється соціальний досвід.
Спілкування відбувається на кожному етапі проектної
діяльності: учень отримує раціональну інформацію;
формує способи розумової діяльності;
наслідує і запозичує емоції та почуття Інших; отримує досвід роботи в групі. Засобами спілкування
регулюються відносини між суб'єктами проектної діяльності на основі спільних
цілей, формуються моральні засади
особистості, розвиваються комунікативні вміння учнів. Спілкування спонукає учня до самопізнання, оскільки
дає змогу в процесі взаємодії з
іншою людиною оцінювати власні мотиви, дії, якості.
Для молодшого школяра робота над проектом, наповнена
різними видами діяльності, має особливе значення, оскільки кожен з них
активізує учнів, формує в них самостійність, розкриває природні здібності, збагачує життєвим досвідом, підвищує
інтерес до пізнання. Взаємозв'язок між видами діяльності відбувається в
різноманітних поєднаннях. Наприклад, у
прикладному проекті окрім трудової діяльності має місце пізнавальна (на
етапі планування проекту), спілкування (на
всіх етапах), ігрова (на етапі презентації результату) тощо. Залежно від
цілей проектної діяльності учнів різноманітні види дій, що входять до складу означеної діяльності, можуть бути скомбіновані, вони збагачуються додатковими умовами,
обмеженнями, допоміжними етапами
(для засвоєння навичок, якими дорослі вже володіють, а дітям ще потрібно
навчатися). Отже, проекту діяльність варто розглядати як інтегративну модель, в якій представлені зазначені види діяльності. У
свою чергу, типи навчальних проектів
визначаються змістом і видом основної діяльності.
Навчальна
діяльність
|
пізнавальна діяльність
|
Проектна
діяльність
|
трудова діяльність
|
||
спілкування
|
||
ігрова діяльність
|
||
художня діяльність
|
||
дослідницька діяльність
|
||
пошукова діяльність
|
||
суспільно – корисна діяльність
|
Таким чином, на основі проведеного аналізу можна зробити
висновок, що проектна
діяльність як форма навчально-пізнавальної активності учнів має значний розвивальний потенціал. Його реалізація
значною мірою визначається
структурно-змістовим наповненням діяльності.
Отже, як
показує аналіз дослідження використання ІКТ формує вміння працювати з
інформацією, розвиває комунікативні здібності, тобто виховує особистість
«інформаційного суспільства», поліпшує якість навчання за допомогою більш
повного використання доступної інформації, причому комп’ютер виступає в ролі
засобу, а не суб’єкта навчальної діяльності, він помічник педагогу, а не його
заміна.
Немає коментарів:
Дописати коментар