Сучасні
інтерактивні технології відкривають великий простір не лише для навчання, а й
для виховання школярів. Одним із таких сучасних методів навчання і виховання і
є метод проектів. За словами В.Ф.Одоєвського, саме
цей метод розкриває основний принцип роботи педагога сучасності: «Не тільки намагайтеся передавати
людині знання, але прагніть, щоб вона одержала здатність сама доходити до них –
от крайня межа педагогіки у всіх ступенях навчання, тим більше на ступені
елементарної».
Кожен вчитель просто зобов’язаний вірити
в обдарованість дітей: навіть, якщо вже всі, здається, переконалися, що дитина
ні на що не здатна, вчитель не повинен переставати вірити в неї. Адже
обдарованість – це не лише наукові знання, а й умілі рученята або серце золоте,
готове прийти на допомогу в будь-яку хвилину. Кожна дитина має якийсь хист і
його не можна втратити. А ставши дорослою, вона не буде порожнім місцем, а
зможе реалізувати свій талант, якщо його вчасно помітили і дбайливо плекали - і
вдома, і у школі. Саме метод проектів і є тим методом, який допомагає
розкритися дитині всебічно, бо йде від дитячих потреб та інтересів
і стимулює самостійність, забезпечує єдність інтелектуального, емоційного і
морального розвитку, що робить учня здатним до прекрасних, піднесених форм
душевного стану. А завдання педагога– спрямовувати дослідницьку діяльність
дитинина те, що діти самі можуть побачити і відчути.
Педагогічна цінність методу проектів полягає в тому, що він, будучи методом практичної цілеспрямованої дії, відкриває можливості формування особистого життєвого досвіду дитини у взаємодії з навколишнім світом. Цей метод - один із не багатьох, що
виводить педагогічний процес зі стін дитячого закладу в довкілля, природне та соціальне середовище і вчить
планувати власну діяльність, вибирати способи та шляхи її здійснення, формує та
актуалізує власний досвід учнів.
Розв’язуючи конкретні життєві завдання, будуючи
стосунки один з одним, пізнаючи життя, писав Михайло Епштейн у статті "Метод, що руйнує шкільну рутину", діти одержують необхідні для цього життя
знання, причому не в дискретному вигляді, а вже в синтезованому, як це і є в
реальному житті, вчаться самостійно учитися.
Немає коментарів:
Дописати коментар