вівторок, 19 квітня 2016 р.

Метод цілеспрямованої дії

Сучасні інтерактивні технології відкривають великий простір не лише для навчання, а й для виховання школярів. Одним із таких сучасних методів навчання і виховання і є метод проектів. За словами В.Ф.Одоєвського, саме цей метод розкриває основний принцип роботи педагога сучасності: «Не тільки намагайтеся передавати людині знання, але прагніть, щоб вона одержала здатність сама доходити до них – от крайня межа педагогіки у всіх ступенях навчання, тим більше на ступені елементарної».


Кожен вчитель просто зобов’язаний вірити в обдарованість дітей: навіть, якщо вже всі, здається, переконалися, що дитина ні на що не здатна, вчитель не повинен переставати вірити в неї. Адже обдарованість – це не лише наукові знання, а й умілі рученята або серце золоте, готове прийти на допомогу в будь-яку хвилину. Кожна дитина має якийсь хист і його не можна втратити. А ставши дорослою, вона не буде порожнім місцем, а зможе реалізувати свій талант, якщо його вчасно помітили і дбайливо плекали - і вдома, і у школі. Саме метод проектів і є тим методом, який допомагає розкритися дитині всебічно, бо йде від дитячих потреб та інтересів і стимулює самостійність, забезпечує єдність інтелектуального, емоційного і морального розвитку, що робить учня здатним до прекрасних, піднесених форм душевного стану. А завдання педагога– спрямовувати дослідницьку діяльність дитинина те, що діти самі можуть побачити і відчути.
Педагогічна цінність методу проектів полягає в тому, що він, будучи методом практичної цілеспрямованої дії, відкриває можливості формування особистого життєвого досвіду дитини у взаємодії з навколишнім світом. Цей метод - один із не багатьох, що виводить педагогічний процес зі стін дитячого закладу в довкілля, природне та соціальне середовище і вчить планувати власну діяльність, вибирати способи та шляхи її здійснення, формує та актуалізує власний досвід учнів.


Розв’язуючи конкретні життєві завдання, будуючи стосунки один з одним, пізнаючи життя, писав Михайло Епштейн  у статті "Метод, що руйнує шкільну рутину", діти одержують необхідні для цього життя знання, причому не в дискретному вигляді, а вже в синтезованому, як це і є в реальному житті, вчаться самостійно учитися

Немає коментарів:

Дописати коментар