«Сучасні
інформаційні та інформаційно-комунікаційні технології дають можливість
вчителеві спроектувати навчальне середовище, використовуючи можливості
комп’ютерних засобів. Вчителеві допомагають поновлювати зміст навчальних програм
різноманітні інструментальні засоби, програми-конструктори уроків. Учитель отримує додаткові можливості для підтримки й
спрямовування розвитку особистості учня, творчого пошуку та організації їхньої
спільної роботи» писав Химинець В.В. у своїй роботі «Інноваційна освітня діяльність».
Головний
принцип використання комп’ютера у процесі інформатизації освіти – це орієнтація
на випадки, коли неможливо розв’язати поставлену педагогічну задачу за
допомогою традиційних методів навчання.
Б.
Я. Совєтов у підручнику для вишів «Інформаційні
технології писав, що одне із завдань комп’ютера – допомога розвитку творчих
здібностей, сприяння навчанню новим навичкам і вмінням, розвиток логічного
мислення. Процес навчання має бути спрямований не на уміння працювати з іншими
програмними засобами, а на технології роботи з різною інформацією: відео та
аудіо, табличною, графічною, текстовою. Отже, думка О. Пехоти про те, що
можливості комп’ютера як інструмента розвитку пізнавальних, творчих,
дослідницьких здібностей дітей можуть цілком проявитися зі зміною мети і змісту
сучасної освіти у бік індивідуально-орієнтованої моделі навчання цілком вірна.
Комп’ютер
має багато технічних можливостей: графіку, звук, анімацію, що робить його
привабливим для дітей. Але ще більше можливостей з’являється з використанням
Інтернету, який на сучасному етапі є найбільшим джерелом інформації. Але
головне, що відрізняє комп’ютер від інших засобів навчання, – це можливість
діалогу, – не формального діалогу, коли комп’ютер запитує, а школяр відповідає,
а інтерактивного діалогу: коли головною у діалозі стає дитина, коли вона «примушує
комп’ютер грати по своїх правилах», вимагає від машини виконувати певні дії.
Немає коментарів:
Дописати коментар